Marzena Owczarzak

Psycholog, trener TUS

Jestem psychologiem o specjalności klinicznej dzieci i młodzieży ukończonej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Jestem także magistrem zarządzania i marketingu oraz certyfikowanym trenerem TUS. Ukończyłam specjalistyczny kurs Terapii Poznawczo - Behawioralnej Dzieci i Młodzieży. 

W Klinice Uniwersytetu SWPS prowadzę:

Marzena Owczarzak

Doświadczenie

i kwalifikacje

 

Ukończyłam studia psychologiczne o specjalności psychologia kliniczna dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS. Moje doświadczenie zawodowe zdobywałam prowadząc warsztaty dla rodziców, w ramach praktyk na Oddziale Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Szpitala im. K. Jonschera w Poznaniu, w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży SWPS oraz współprowadząc treningi umiejętności społecznych. Odbyłam także liczne kursy i szkolenia, m.in „Kurs Terapii Poznawczo - Behawioralnej Dzieci i Młodzieży” (100h), „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu” (19h), „Trener Umiejętności Społecznych” (18h), „Wpływ gier cyfrowych na dzieci” oraz liczne kursy dotyczące pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy przygotowane przez Fundację Dajmy Dzieciom Siłę. Obecnie pracuję także jako psycholog przedszkolny. W pracy istotne jest dla mnie stosowanie metod opartych na badaniach naukowych, a przede wszystkim ich użyteczność dla rodzica i dziecka. Pracując z najmłodszymi, szczególnie ważne jest dla mnie systemowe ujęcie trudności i włączenie rodziny w proces zmiany. Korzystam także z bardzo skutecznych metod terapii poznawczo - behawioralnej. Zarówno zawodowo oraz prywatnie jako mama, jestem entuzjastką idei Pozytywnej Dyscypliny Jane Nelson oraz Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga.

Obszary pracy:

  • problemy wychowawcze,

  • zaburzenia związane z nastrojem (smutek, zamknięcie w sobie, brak energii),

  • zaburzenia związane z silnym lękiem i niepokojem w różnych sytuacjach,

  • zaburzenia związane z doświadczaniem bólu w ciele mimo wykluczenia przyczyn
    organicznych,

  • trudności związane z agresja oraz gdy dziecko ma w sobie dużo złości,

  • trudności szkolne związane z brakiem motywacji do nauki, ale także relacjami w tym także
    z przemocą,

  • trudności w relacjach między rodzeństwem,

  • trudności związane ze sferą emocjonalną oraz umiejętności społecznych

  • trudności związane z uzależnieniami,

  • trudności po przeżytych wydarzeniach traumatycznych,

  • nieśmiałość, niska samoocena, problem z asertywnością itp.